14 Ocak 2016 Perşembe

HOBİ EĞİTİM DÜNYASI TOYUNCAK DERGİSİNDE

Hobi Eğitim Dünyası Genel Müdürü Ahmet Koçak ile faaliyetleri hakkında söyleşi yaptık

1-       Firmanızı kısaca tanıtır mısınız?
Hobi eğitim dünyası çocukların eğlenirken öğrenmelerini ve aynı zamanda öğrenirken de eğlenmelerini amaçlayan bir firmadır. Eğitimin öneminin bilincindeyiz. Bu anlamda çocukları hayata hazırlayan oyuncaklar üretmeye ve sunmaya çalışıyoruz. Oyuncaklarımızı üretirken iki noktaya özel hassasiyet gösteriyoruz; zeka geliştirici oyunlar olması ve doğal ve sağlıklı oyunlar olması. Ahşap akıl ve zeka oyunları alanında zengin çeşitliliğimiz ile kırtasiyelere, okullara ve oyuncak firmalarına yönelik ürünler üretiyoruz.
2-      Firmanızın sunduğu ürün konsepti ve verdiğiniz hizmet hakkında bilgi verir misiniz?
İnsana yapılan yatırımın en değerli yatırım olduğunun bilincindeyiz. Firmamız bu bilinç ile çocukların gelişimine katkı sağlayan oyunlar üretmeyi kendine dert edinmiş durumdadır. Bu gün ülkemizin en önemli problemlerinden birisi de stratejik bakabilme ve stratejik kararlar alabilme sorunudur. Biz firma olarak oyunlarımızı geliştirirken çocukların strateji, analitik düşünebilme, sosyal beceri farklı becerilerinin gelişimine katkı sağlamasını amaçlıyoruz. Bu anlamda birçok profesyonelden danışmanlık hizmeti alıyoruz. Kendimize ayda 1 yeni oyun geliştirme gibi bir hedef koyduk. Ayrıca ürünlerimizle ilgili eğitim seminerleri de veriyoruz. Yani sadece ürün üretmiyoruz aynı zamanda bilgi de üretiyoruz. Dileyen müşterilerimize oyunlarımızın pedagojik faydaları, oynanış şekilleri ve müfredata uyarlama gibi alanlarda danışmanlık hizmeti de sunuyoruz. Akıllı ve zeki çocukların yetişmesi için var gücümüzle çalışıyoruz. Sloganımız ise işimiz gücümüz oyun.
3-      Kurumsallaşma, Markalaşma ve inovasyon alanlarında neler yapıyorsunuz. ?
Biz bir aile şirketiyiz. Kurumsallaşma alanında çalışmalarımızı olgunlaştırıyoruz. Markalaşma alanında ise sosyal medyanın gücünün farkındayız. Kendimize ayda 1 yeni ürün geliştirme hedefi koyduk. Ürün çeşitliliğimizi artırmak için sürekli çalışıyoruz. Zeka ve akıl oyunları alanında kendi kültür medeniyetimize özgü oyunlar geliştirmek için çalışmalarımız var. Piyasaya sürmek üzere olduğumuz 5 yeni ürünümüz var.
4-      Firmanızı diğer firmalardan farklı kılan hususlar nelerdir?
Öncelikle biz işimizi aşk ile yapıyoruz. Ürettiğimiz oyunlar sadece çocukların değil aynı zamanda yetişkinlerin de oynayabildiği oyunlardır. Bizim işimiz gücümüz oyun. Yani hem eğlenerek oyun oynuyoruz hem de ticaretimizi yapıyoruz. İkincisi dinamik ve genç bir kadromuz var.  Bu kadro bize hız ve hareket kazandırıyor. Aile şirketi olmanın da avantajlarından faydalanıyoruz. Birlik olmanın bereketini hayatımızda her daim hissediyoruz. İşin uzmanı kişiler ve kurumlar ile çalışıyoruz ve onların tecrübelerinden istifade ediyoruz.
5-      Hedefleriniz ve hamleleriniz Konusunda neler söylersiniz?
Hedefimiz ahşap akıl ve zeka oyunları alanında dünya çapında bir marka olmak. Bunun için de bütün gücümüz ile çalışıyoruz.
6-      2015 yılını değerlendirir misiniz? 2016 yılından beklentileriniz nelerdir?
2015 yılı zorlu bir yıl oldu. Üst üste iki seçim dönemi atlattık. Belirsizlik tabi ki hepimizi olumsuz etkiledi. Ayrıca ülkemizde yaşanan terör olayları da 2015 yılının sıkıntılı geçmesine sebep oldu. 2016 yılından umutluyuz. İstikrar ile birlikte piyasanın arzuladığı güven ortamına kavuşacağını düşünüyorum. Kendi sektörümüz ile ilgili olarak ta 2016 yılından çok umutluyuz. Çünkü aileler bilinçleniyor ve her geçen gün ürünlerimize gösterilen ilgi artıyor. Müşterilerimizden almış olduğumuz geri bildirimler bizi ziyadesiyle memnun ediyor.
7-       Katıldığınız toyzeria fuarında hangi ürünleri sergilediniz? Fuarınız nasıl geçti ve beklentilerinizi Ne oranda karşıladı?
Fuarda daha çok akıl ve zeka oyunlarını sergiledik. Ayrıca bilimsel oyuncaklar kategorisinde deney setlerimizi sergiledik. Surakarta, fanarona, köprü, alquerkurt , engel, denge gibi oyunlarımız yoğun ilgi gördü. Özellikle ahşap mangala oyunumuz standın en çok ilgi gören ürünlerindendi. Özellikle yurt dışı katılımcılar ürünlerimize ilgi gösterdiler. Yerli üretim ürünler özellikle arap katılımcıların tercih sebebi idi. Fuar sonrası da geri dönüşümler tatmin edici idi. Hala fuarın etkileri devam etmekte.
8-      Üretimde karşılaştığınız sorunlar ve çözüm önerileri nelerdir?
Üretimde karşılaştığımız en büyük problemlerden birisi kalifiye eleman sıkıntısı.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder