10 Kasım 2015 Salı

T TANGRAM


T Tangram ilk defa 1900 yılların başında bir reklamda kullanıldı. Bu reklam bir çay firmasına aitti. 4 parçanın bir araya getirilmesiyle reklam afişi oluşmaktadır. Daha sonra bir çok ticari işlerde  T Tangram reklam aracı olarak kullanıldı. Çözümleri verilmeyen bu çalışmalarda, çözüm için bayiniz ile irtibata geçin denilerek merak duygusu arttırılmış ve müşterilerle iletişim devam ettirilmiştir. Verilen şekillerin yapımı kolay gibi görülebilir fakat oldukça zaman alan bir oyundur. Bu nedenle’ İşkenceci’ ismiyle de anılmaya başlanmıştır.
Bazı firmalar  T Tangram parçalarından bir mektup yapıp ürünlerinin yanına koymuşlardır ve şu notu bırakmışlardır;’Lütfen bu mektup parçalarından T harfin yapınız’ .  Günümüzde eğitim aracı olarak kullanılmaya başlanan T tangram ;
PEDAGOJİK FAYDALARI:
İnsanların zihinsel potansiyelini açığa çıkartmaya yardımcı olur. Zeka gelişimine katkı sağlar. Azim ve sabır gibi değerlerin kazanılmasında etkindir. Pedagojik olarak bu oyuncaklarla meşgul olan çocukların aşağıdaki becerilerinde yükselme görülür:
GÜÇLENEN BECERİLER:

Dikkat , konsantrasyon, odaklanma, algılama, şekil-uzay konumu algısı, şekil-zemin algısı, el-göz koordinasyonu, muhakeme,mukayese, analitik düşünme , akıl yürütme, soyut düşünme, problem çözme, tüme varım , benzerlik görme , farklılık ayırma, parça-bütün ilişkilerini kurma, bütünleştirme , eşleştirme , tamamlama ,ardışıklık, merak , keşif, mucitlik , üretkenlik , yaratıcılık, hedefe odaklanma, bağımsız iş yapabilme, ince motor hareketlerde pratiklik.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder