T Tangram ilk defa 1900 yılların başında bir reklamda
kullanıldı. Bu reklam bir çay firmasına aitti. 4 parçanın bir araya
getirilmesiyle reklam afişi oluşmaktadır. Daha sonra bir çok ticari işlerde T Tangram reklam aracı olarak kullanıldı.
Çözümleri verilmeyen bu çalışmalarda, çözüm için bayiniz ile irtibata geçin
denilerek merak duygusu arttırılmış ve müşterilerle iletişim devam
ettirilmiştir. Verilen şekillerin yapımı kolay gibi görülebilir fakat oldukça
zaman alan bir oyundur. Bu nedenle’ İşkenceci’ ismiyle de anılmaya
başlanmıştır.
Bazı firmalar T Tangram parçalarından bir mektup yapıp ürünlerinin yanına koymuşlardır ve şu notu
bırakmışlardır;’Lütfen bu mektup parçalarından T harfin yapınız’ . Günümüzde eğitim aracı olarak kullanılmaya
başlanan T tangram ;
PEDAGOJİK
FAYDALARI:
İnsanların
zihinsel potansiyelini açığa çıkartmaya yardımcı olur. Zeka gelişimine katkı
sağlar. Azim ve sabır gibi değerlerin kazanılmasında etkindir. Pedagojik olarak
bu oyuncaklarla meşgul olan çocukların aşağıdaki becerilerinde yükselme
görülür:
GÜÇLENEN
BECERİLER:
Dikkat
, konsantrasyon, odaklanma, algılama, şekil-uzay konumu algısı, şekil-zemin
algısı, el-göz koordinasyonu, muhakeme,mukayese, analitik düşünme , akıl
yürütme, soyut düşünme, problem çözme, tüme varım , benzerlik görme , farklılık
ayırma, parça-bütün ilişkilerini kurma, bütünleştirme , eşleştirme , tamamlama
,ardışıklık, merak , keşif, mucitlik , üretkenlik , yaratıcılık, hedefe
odaklanma, bağımsız iş yapabilme, ince motor hareketlerde pratiklik.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder